lördag 14 mars 2009

Mitt café

Så här ser mitt café ut nuförtiden. Det är inte helt klart ännu, det fattas lite tavlor och behövs lite mer bakverk i disken.
Jag tänkte även ha lite matbröd och kanske färdiga smörgåsar där.

Leksaksaffären fick flytta ur för att cafét skulle få större plats.Jag har tapetserat hela tittskåpet med samma tapet (scrapbookpapper).Så har jag satt upp en avskiljare till arbetsbänken.
Sen har jag byggt en till arbetsbänk med draperi ,där även kassaapparaten får stå.
Jag har gjort lite ägg (fimo)och fyllt glasburkar med "mjöl" (egentligen potatismjöl) och "socker" (som är salt).
Så har jag sytt lite kuddar till sittbänken och bytt ut stolarna.Det fattas bara ett bord till som ska stå vid fönstret.

4 kommentarer:

Pubdoll sa...

Hei Lena.

Kafeen blir bare finere og finere, med fine detaljer og masse godt å spise! Særlig fristende syntes jeg sjokoladekaken med kokos og krem i hyllen så ut!
Du er blitt virkelig dyktig med fimo!

rute sa...

Hallo Lena. Mein Gott, es scheint echt. Sie sind schön in jedem Detail. Glückwünsche.
Ruth.

rosanna sa...

Beautyfull! I love the screen with the bird and the high back bench! it is lovely

Lena sa...

Thank´s/Danke!

There´s coming more pictures soon, when I´ve finish the baking.

Lena!