torsdag 2 april 2009

Caféet


Nu har jag änligen gjort klart framsidan på caféet. Jag använde cellpannå som jag limmat dit i passande bitar.Sen använde jag träspackel till fasaden, precis lika som med tapetbutiken, som jag formade till strukturen på. Fönstren och dörren köpte jag färdiga som jag sen målade.

Jag ska göra en stengrund längst nedtill på framsidan också, genom att limma riktiga små, små släta stenar, hade jag tänkt.Vi får se om det funkar!
Det saknas en tavla också (färgen tog slut i skrivaren)och så måste jag nog sy gardiner till fönstrena.Såna riktiga cafégardiner, om ni förstår vad jag menar.

Jag har även satt in en till glasmonter (som jag fyndade ny på loppis och kände att jag bara måste ha i mitt café) där jag fyllt på med lite nya bakverk.
Några tårtor,bakelser, sockerkakor och macaron´s.

6 kommentarer:

synnøve sa...

Så utrolig fint det ble!
jeg likte spesielt hyllen med kaffekoppene:-)
God idé!

Eva J sa...

Hej
Det blev jättebra! Jag undrar
vilken tjocklek du hade på cellpannån för du har inte haft
några problem med att den böjer
sig ser jag? Jag hade 3 mm tjock
och den bågnade ju när den blev
fuktig. Jättsnygg fasad blev det!
Hälsningar Eva

Lena sa...

Tack ska ni ha!
Synnove, hyllan har jag köpt på Matlock´s miniatures.De har billiga trärena möbler och snabba leveranser.

Eva, den är på 5 mm, och jag hade det i bakhuvudet att den kunde ändra form när den blev våt.Men jag chansade och det hände ingenting med den.Den var först lite vek som vägg, men efter lagret med spackel blev den stabil.

Hälsningar Lena!

Eva J sa...

Hej
Vad bra, då skall jag köpa tjockare nästa gång för det är
ju mycket lättare att skära i
istället för att behöva såga i
trä!
Hälsningar
Eva

Mercedes Spencer @ Liberty Biberty sa...

Oh Lena! Just like everything you do it is gorgeous! Very pretty!
Mercedes

marlies sa...

Verry verry beautiful!
* marlies