måndag 6 april 2009

Minishopping!

Dagens pyssel och miniatyr shopping består av lite fler småmönstrade tyger, ljushållare i trä som ska bli målade blomkrukor, runda träplattor som ska bli hjul på dockvagnar till leksaksbutiken.
Jag fyndade också små glada grodor till prydnad och fantastiskt små fina nallar i olika färger som bara är 1cm höga.De ska givetvis också vara i leksaksbutiken.
Hönorna köpte jag på loppis för några kronor, de passar ju bra nu till påsk.Sen är det två små vita möss med på bilden, men de syns knappt.De kanske jag ska måla så de blir gråa för att se mer trovärdiga ut.

7 kommentarer:

Eva J sa...

Hej Lena
Ojojoj vad du handlar! (ska jag
säga!) - jättesöta saker. Jag
har kikat länge på dina små söta
bulliga blomkrukor. Är det på
Panduro du köper dem? Har letat
här i Götet men där finns de inte.
Köper du dem på nätet kanske?

Hälsningar
Eva

Lena sa...

Hej Eva!
Det finns en hobbybutik här i Gävle som säljer lite blandade pysselsaker.De tar 3.- styck för dem, vet inte om det är dyrt, har ingen aning vad andra kan ta för dem.De är lätt att måla dem som man vill ha dem.Jag kan ordna några till dej om du vill.Maila din adress!

Hälsningar Lena!

Pubdoll sa...

Så mye fint du har kjøpt! Likte spesielt froskene og teddybjørnene! Trodde først de var de samme som mine teddybjørner som er i samme høyde (de er i syrommet), men dine hadde enda finere detaljering!

-Helene

marlies sa...

Great shopping, like the little bears and the fabric!
* marlies

Meli Abellán sa...

You made a great shopping!!! The bears are so cute.
Meli

Marika på Odlingspyssel sa...

Jag blir lite nyfiken på var du köpte dina fynd :)

Lena sa...

Hej Marika!

Tygerna har jag köpt i en butik i Gävle som säljer quilttyger på metervara.
Trä"krukorna" och nallarna har jag köpt på Hobbyshopen (tror jag det heter) också i Gävle.

Hälsningar Lena!