måndag 9 november 2009

Skafferi



Jag snart klar med hallen på den översta våningen, men väggen på högra sidan är bara provisoriskt ditsatt fortfarande.
Jag väntar nämligen på leverans med tapeter och golv från England, men det verkar dröja... kanske det fortfarande är poststrejk där? Så arbetet med skåpet måste vänta till det kommer.
Jag har börjat med lite julpyssel, ni ser en försmak av det i hallen i form av den vita glittriga julstjärnan...det kommer mera!
Så har jag gjort ett stort skafferi av balsaträ med öppningsbara dörrar.Jag hade tänkt att göra ett stort lantligt kök. Antingen bygger jag ett själv , jag vet bara inte riktigt hur ännu, eller om jag hittar något fint att köpa färdigt. Kom gärna med tips!
Inuti skafferiet är det blandat med egentillverkat och köpta saker. Jag har försökt att göra svenska produkter, eller sånt som finns i våra butiker här, men det är inte så lätt att hitta.
Man får scanna in och förminska riktiga förpackningar.
Syltburkarna är fortfarande tomma men ska så småningom fyllas av olika delikatesser.
Grönsakerna i lådorna har jag gjort av fimo.

8 kommentarer:

Hanna sa...

Vad fin hallen är! så ljust och med en sådan carm, jag hade gärna haft det inrett så hemma! Och vad gulligt skafferiet är, man känner igen så många av varorna! potatisen och morötterna ser äkta ut!

Hälsningar
Hanna

PAKY sa...

Fantastic! great work, congrats

Lena sa...

Tack Hanna!
Visst är det roligare när man känner igen varorna! Kul att just du tycker om mina grönsaker!
Jag har kikat på din otroligt fina banan!Fantastisk!

Thank´s Paky!

Lena!

kathi sa...

That is one beautiful fridge! Love all of the food inside to! Very nice.

synnøve sa...

Dukkehuset ditt blir SÅ fint!!!
Du er flink som klarer å lage så mye selv =)

Anonym sa...

Hejsan Lena!
Håller på med miniatyrer jag också. Läste att du gjort egna tidsskriftshållare/samlare. Får jag fråga hur man gör det? Har du även gjort pärmar? Vill inreda ett eget kontor.
mvh
Anna-Lena Rundblad
Linköping

Mimmi sa...

Kjempefint! Så masse flotte detaljer, som alltid! :-)

Marika på Odlingspyssel sa...

Ofta så finns det små rabattkuponger i mataffärerna som har fina små bilder av förpackningarna på sig.

Ser också att du verkar ha haft en gammal Allersminiatyr med strösockret och Kalaspuffarna. Har du möjligtvis kvar den på datorn eller hade du den som den en gång var i Allers?