lördag 13 februari 2010

New bookcase and books

Det här är den nya bokhyllan till vardagsrummet i stora dockhuset. Jag tillbringade fredagskvällen med att göra lite nya böcker till den. Givetvis måste det finnas inredeningsböcker, jag har en passion för det även i mitt stora hem!
Så har jag printat ut lite olika skönlitterära böcker och några svenska författare. Så kunde jag inte låta bli att göra några av min dotterns favoritböcker - Twilight serien.





Här har dörren kommit på plats som leder ut till stora hallen. Det saknas fortfarande dörrhandtag på den, men det kommer...

5 kommentarer:

m sa...

Så fint! Har du skannat in böckerna själv, eller vet du var man kan hitta svenska "printables"?

Lena sa...

Tack!

Jag har hämtat framsidorna på de svenska böckerna på nätet ( finns flera olika att välja mellan som säljer via internet)
Sen har jag gjort bokryggen och
baksida i In-design på min dator.

Lize sa...

Lovely book case! And lots of nice books too!

Lena sa...

Thank You, Lize!
Actually, You gave me inspiration to make some books yesterday in your blog!

miniacollection sa...

So many books ... It must have been a lot of work. I like your bookcase.
Geneviève